millans-webbshop

Presentation

URL:    http://millans-webshop.bloggplatsen.se
Registrerad:    2012-03-14 13:00
Senast inloggad:    2014-12-27 19:50
Bloggtitel:    millans-webbshop
Förnamn:   
Efternamn:   
Län:    Västra Götalands län
Kommun:    Skövde
Ort:    Skövde
Intressen:   


BESTÄLLNING


Välkommen till Millans webbshop!

Allt du kan se här på shoppen är varor som jag har på lager och kan köpas direkt. (reservation för slutförsäljning, jag försöker plocka bort sålda varor så fort jag kan med det kan diffa ibland).


Porto-priserna som jag skrivit är CA-pris för en liten vägledning de kan variera och jag samfraktar gärna.


Hur gör jag?

När du hittat något du vill köpa skickar du ett mail till mig och skriver namn och artickelnummer på varan/orna samt ditt namn och din mailadress.

Beställningsadress: m_i_lla@yahoo.se


Jag kommer då att kontakta dig innom kort och informera om kostnaden för varan/orna och för porto. Jag använder mig av POSTEN och eller SCHENKER. Personlig avhämtning är också ok efter överenskommelse.


LEVERANSTID

Så fort som möjligt men innom en vecka (sverige) eller enligt överenskommelse.

Vid egna önskemål och beställda varor kan det ta längre tid då varan skall tillverkas först.

Se "Millans hemmagjorda"


Jag tar INGET ansvar för POSTENS eller SCHENKERS ev slarv!


BETALNING:

Betalning sker via mitt swedbankkonto eller kontant. Varan/orna skickas efter att pengarna har registrerats på kontot.


ÅNGERRÄTT - REKLAMATION
Om du inte är nöjd med varan, av någon anledning, så har du som privatperson enligt Distansavtalslagen  rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar efter det att du mottagit varan. Detta förutsätter att du inte använt eller skadat varan. Om du ångrar ditt köp, måste du inom ångerfristen kontakta mig via mail: m_i_lla@yahoo.se

Hur shoppar jag? se pressentation:


Ett hantverk är inte bara form och funktion.
Det är först och främst mänsklig tid som sparats undan.
Inför sitt verk kan människan säga:
Detta är min tid, detta är en del av mej.

Produkter

Distansavtalslagen

 

Distansavtalslagen - så funkar den
Internethandel, postorder- och telefonförsäljning regleras i distans- och hemförsäljningslagen. Lagen gäller även när du köper något av en försäljare som kommer till din dörr.

Distansavtal
Vanliga distansavtal är när du handlar på postorder, från TV-shop, via Internet eller av en telefonförsäljare. För sådana avtal gäller distans- och hemförsäljningslagen.

Hemförsäljning
Om det ringer på dörren hemma och en försäljare får dig så förtjust i en dammsugare att du köper den på stående fot, gäller samma lag.

Finansiella tjänster
Lagen gäller även finansiella tjänster, till exempel om du tecknar en hemförsäkring via Internet. Om du tecknar distansavtal om en livförsäkring eller privat individuellt pensionssparande har du 30 dagars ångerrätt.

Distans- och hemförsäljningslagen gäller också när du köper något av en försäljare som är utanför sitt fasta försäljningsställe, till exempel på Home Parties eller på din arbetsplats, på ett tåg, på sjukhus eller någon annanstans där du kan ha svårt att komma undan försäljaren.

Däremot gäller inte lagen vid så kallad canvasförsäljning. Det kan till exempel handla om gatuförsäljning eller försäljning i anslutning till ett köpcentrum.

De viktigaste delarna i lagen för dig som konsument är ångerrätten och den information du har rätt att få.

Ångerrätten
När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.

Om du handlar något från ett annat EU-land, exempelvis via Internet, har du också ångerrätt, men ångerfristen kan då vara kortare än 14 dagar. Vill du veta mer om handel över gränserna, se Konsument Europa.

Informationen
Vid hemförsäljning ska du även få dels en blankett som du kan använda om du vill ångra köpet, dels få en informationshandling. Den ska bland annat innehålla information om ångerrätten och adress och telefonnummer till den du ska vända dig till om du ångrar dig.

Returfrakten
Vid distansavtal: Om du ångrar köpet, får du själv betala returportot. Vid hemförsäljning och telefonförsäljning ska du inte behöva betala returfrakten.

Källa: Konsumentverket


Ovido - Quiz & Flashcards